Letterlijk en figuurlijk in een dierentuin beland!

1 juni 2013 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

De eerste 2 weken in het Seattle Children’s zitten er inmiddels op en het nieuwe fietsrecord staat op 53 min sharp! Om deze route enigszins comfortabel af te leggen kwamen wij niet onder het aanschaffen van een sexy fietsbroekje uit, wat nog een aardige opgave in deze ‘biker friendly city’ was! Na wat teleurstellende XL en XXL collecties in de eerste winkels kwamen wij na een rit van 50 km, via Green lake, Fremont en Downtown dan toch eindelijke weer met 2 gloednieuwe shorts in Colombia City aan. Hier verblijven wij nog 2 weken in de studie bij de fam. van der Veen en daarna zullen we, for the summer quarter, verhuizen naar een 3 persoons studenten appartement in University district!

Terug naar het ziekenhuis. De eerste week in het Seattle Children’s bestond voornamelijk uit het vinden van de weg en het vele handen schudden. Het ziekenhuis is zeker voor een kinderziekenhuis echt enorm en bestaat uit 4 aaneengesloten gebouwen: Forest, River, Mountain en Ocean. Om de weg in het ziekenhuis te vinden volg je geen cijfers of letters, maar dieren. Wij stallen onze fietsen bij the river, dan lopen we naar the frog elevator, waarna we douchen in the mountain bij the bear en dan kunnen we met de whale elevator naar the ocean waar de longafdeling van het ziekenhuis zit. In het begin dus nogal verwarrend, maar gelukkig is iedereen bereid je de weg te wijzen.

Margaret (kinderlongarts) is onze directe begeleidster en daarmee zijn de eerste afspraken over hoe we ons CT onderzoek gaan aanpakken gemaakt. Hiernaast zullen we met Rob (longfunction therapist) nog aan een andere studie met konijnen gaan werken. Onze taken zullen oa gaan bestaan uit het intuberen (beademen) van deze beestjes. Afgelopen tijd hebben wij dan ook druk een aantal online courses over de Amerikaanse wet- en regelgeving omtrent deze animal studies gevolgd en afgesloten. Volgende week zullen we horen wat er precies van ons wordt verwacht.

Naast de serieuze dingen hebben wij ons ook verder goed vermaakt. Zie de foto’s voor o.a. Folklife (festival tijdens memorialday), onze pie tasting contast (die we hard hebben verloren) op de University of Washington en de margarita (a la kerry) & hutspot (a la eva en jade) night in Holland style (a la Rob)!

Veel liefs uit Seattle!

PS. WhatsApp berichten ontvang ik gewoon op mijn Nederlandse nummer, maar mocht je mij willen bellen of sms-en dan lukt dat alleen nog op 0012067471848!

1. Aranka:
    1 juni 2013
    liefs terug!
  2. Jan:
    3 juni 2013
    Hey lieve Eef, wat leuk om op deze manier met jullie mee te kunnen leven!
    Klinkt alsof je in een aardige beestenboel terecht bent gekomen, geweldig!
    Wij hebben gister een mooi feestje gebouwd, zie de foto's op FB ;-)
    Liefs!!
  3. Sanne:
    3 juni 2013
    Succes met het intuberen van konijnen haha!
    Wij mochten als coassistenten in Chicago eigenlijk geen mensen aanraken voor ons onderzoek (want coassistenten zijn levensgevaarlijk), maar dat is natuurlijk anders in een dierentuin :-).

Veel plezier!

Liefs San
  4. Jorine:
    10 juni 2013
    Eef!

Dat klinkt nogal leuk allemaal! En konijnen intuberen.. Altijd je droom geweest toch?

Heel veel plezier, maar als ik dat allemaal lees komt het wel goed!

xxx Jorine