Great progress and certainly living the good life!!

31 juli 2013 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Graag begin ik deze blog met het goede nieuws dat we vandaag dan eindelijk onze eerste patient met ‘ons protocol’ hebben gescand! Na maandenlang literatuuronderzoek, ontelbare meetings met het halve ziekenhuis, meerder Engelstalige presentaties en heel veel geduld is de combinatie tussen longvolume meting (spirometrie) en CT scanning vanaf nu daadwerkelijk werkzaam in de praktijk! Nu we zover zijn, is het zaak om bij iedereen de routine erin te krijgen voordat we over 2 maanden het Seattle Children’s al verlaten. Goede hoop dat dit gaat lukken!

Naast het CT onderzoek vordert ook het konijnen onderzoek langzaam maar gestaag. Voordat we de konijnen onderwerpen aan onze ‘ziekmaak- en beademingsprocedure’ hebben we een zogenaamde ‘bench study’ uitgevoerd met een mechanische testlong. Zonder teveel in detail te treden komt het erop neer dat we verschillende beademingsapparaten, die we op de konijnen willen testen, nu eerst op een testlong hebben getest, waardoor we een indicatie hebben hoe de konijnen zullen gaan reageren. Ergens halverwege augustus zullen we, als alle licenties binnen zijn, daadwerkelijk met deze beestjes in het lab gaan werken.

Tot die tijd zullen wij ons niet vervelen. Sinds we hier zijn gearriveerd heeft het amper geregend en de gemiddelde temp. ligt boven de 25 graden. De buslijnen naar Green lake (een prachtige plek om te zwemmen, eten of hard te lopen) en Golden Gardens Beach kennen we uit ons hoofd en tijdens de 4th of July hebben we het maar al te Amerikaanse vuurwerkspektakel op Lake Union vanaf de boot met Margaret en haar familie kunnen bekijken.

De weekenden lijken voorbij te vliegen. Ik ben voor een tweede keer uitgenodigd in Hood Canal, waar we tijdens het crab fishing door de politie op de boot zijn aangehouden. Blijkbaar was er zo’n beetje alles mis met ons en de boot waardoor we een boete van $1200 kregen, geluk bij een ongeluk dat we 2 law students aan boord hadden en de agent niet precies kon vertellen welke wetten het waren, waardoor we er vanaf kwamen met een $80 boete voor de ontbrekende zwemvesten. ‘Don’t mess with the cops’ was mijn les. Ik vroeg waarom ze zulke grote guns droegen, want als iemand onder water duikt kun je hem nooit neerschieten. Konden ze niet echt om lachen… Gelukkig kwam de rest meteen in actie ‘Nooo she doesn’t mean it that way. She’s from Holland, she doesn’t understand how things work overhere. I’m sorry, Eva be quiet please….’

Gelukkig was deze actie zonder gevolgen en ben ik een weekend later mee uitgevraagd naar het concert van John Mayer in the Gorge, de mooiste concertlocatie ooit in een valei ergens in East Washington! Wat gaaf was dat! Ondergaande zon, verlichting, geluid echt fantastisch! De rest van dat weekend in Gig Harbor (ten westen van Seattle) gespendeerd en afgelopen weekend zijn we met onze research group gaan wijnproeven in Walla Walla. Na Napa Valley het 2e walhalla voor wijnliefhebbers als wij. In 2 dagen 5 wijnmakerijen gezien en ontelbaar veel en veel te dure (maar gratis voor ons) verschillende soorten geproefd, waaronder zelfs de wijn die wordt gedronken door Obama in het witte huis!

Na dit geschreven te hebben kan ik nog wel even doorgaan over de Gay Pride, het Bellard Sea Food Festival, de stapavonden in Capitol Hill, de resident borrel, de CF conferentie, de karaoke avond en onze laatste rooftop BBQ, maar daarvoor spreken de foto’s hopelijk voor zich!

Liefs wederom uit Seattle!

1. Jan:
    Hi Eef!!!

Leuk om weer een verhaal te lezen en wat een ervaringen weer. Ik krijg er nog meer reiskriebels van!!
    En dat concert, geweldig. Zal voor mij in de HMH in oktober wel iets anders zijn, wat een prachtige locatie!
    Fijn dat jullie zo goed bezig zijn met het onderzoek.
    Liefs, Jan
  2. Sara:
    Lieve Eef,
    Klinkt goed die wijntjes en concertjes. En lekker bijdehand tegen de Amerikaanse politie ;-). Hier alles prima. Wij gaan lekker zeilen met de Nijmeegse 'gang' dit weekend (waarschijnlijk).

Xje
  3. Mandy:
    31 juli 2013
    Wauww Eef, en of de foto's genoeg zeggen! De eerste jaloerse persoon heb je hier te pakken ;) Super om te horen dat je zo geniet van alles daar! En gaaf ook dat je nu in praktische zin verder kan met het onderzoek. Over de konijnen laat ik me maar niet uit haha. Geniet ontzettend meiske! xx
  4. Sarah:
    31 juli 2013
    Superleuk om te lezen Eef! Klinkt echt tof allemaal.. alleen ik zou wel een uitgebreider verslag willen over de karaoke ;) Geniet er van daar en succes met het onderzoek!!!
  5. Sanne:
    3 augustus 2013
    Ohjee, wat ben ik jaloers!!
    The American dream :-)..?

Liefs Sanne