Goodbye Seattle, Hello California!

2 oktober 2013 - Lake Tahoe, Verenigde Staten

Afgelopen week was het dan zover, onze laatste dagen als ‘external affairs’ (zoals al die tijd op onze badges stond) in het Seattle Children’s Hospital brak aan. Nu ons einde in zicht kwam kregen wij het zoals verwacht steeds drukker en omdat we nog maar een kleine patientengroep hadden, hebben we het verzamelen van resultaten tot het laatste moment uitgesteld. Zodra onze vakantie er straks weer op zit zullen we nog een hoop werk moeten verzetten, maar de hulp van een statisticus helpt ons hiermee een eind op weg.

Na vorige week 40 home made cupcakes te hebben uitgedeeld en afscheid te hebben genomen van iedereen die ons de laatste 5 maanden heeft geholpen werd het ook tijd om afscheid van Seattle te nemen. Alsof er aan ons werd gedacht was het net voor vertrek dan eindelijk zover en hebben wij onze laatste 3 dagen nog mogen ‘genieten’ van het regenachtige en beroemde Seattle weer! Dit maakte onze ervaring hier echter echt compleet en stiekem deed het ons ook wel weer een beetje aan Nederland denken…

Maargoed nu eerst nog een paar weekjes in the US en 1 dag na ons vertrek uit het ziekenhuis zijn we meteen naar San francisco gevlogen! In verband met overboekingen welliswaar met een 1,5 uur latere vlucht dan gepland, maar wel met een upgrade naar buisiness class en allebei een vliegticket voucher rijker. Plotseling werden onze jassen netjes opgehangen, kregen wij de ene versnapering na de andere en vonden we het bijna jammer dat het vliegtuig de grond 2 uur later weer raakte.

Eenmaal aangekomen in San francisco vonden wij zonder moeite ons hostel ‘AAE Amsterdam’ (en wij die nationalistische Amerikanen maar bekritiseren..) Wij voelden ons meteen thuis door het vriendelijke personeel en de Delftsblauwe klompen bij de deur. Er is zo veel te zien in SF, van Golden gate en Alcatraz tot Fishermans Wharf en Chinatown en ook het ritje in de cable car mocht niet ontbreken. Na 3 dagen in deze fantastische stad te hebben doorgebracht werd het tijd om onze huurauto op te halen en verder California in te gaan. Geluk bij een ongeluk bleek onze auto niet beschikbaar en rijden we nu rond in een heerlijke bak die ook nog eens afgeleverd werd met volle tank. Ons horen jullie niet klagen…

Vanmorgen zijn we vanuit SF naar Sacramento gereden en vanavond slapen we bij Lake Tahoe! Prachtige plek om de roadtrip te beginnen, maar hoe onze reis er vanaf nu uit gaat zien is opeens onduidelijk vanwege de federal shutdown sinds vandaag in the US. Alle federale overheidsvoorzieningen zijn gesloten voor onbepaalde tijd, waardoor we geen enkel national park, zoals Yosemity, Bryce and Zyon en the Grand Canyon meer in mogen. Ook het openbaar vervoer ligt stil, musea en monumenten zijn gesloten en binnenkort zullen de shelters en voedselbanken sluiten, met weer andere problemen tot gevolg.

Onze grootste zorg is nu Yosemity national park. Zodra we daar morgen of overmogen niet in kunnen, zullen we dit moeten overslaan en onze reis vervolgen en via highway 101 en 1 de Californische kust afreizen. Voorlopig blijven we nog even positief en laten we hopen dat de republikeinen en democraten het voor de verandering eens eens kunnen worden, zodat deze idiote situatie weer wordt opgelost!

Tot snel allemaal!

Liefs Eva

1. Aranka:
    2 oktober 2013
    nice eef!! Lekker nog ff genieten zou ik zeggen :)
  2. Mandy:
    8 oktober 2013
    Haha Eef, kun jij inmiddels niet kwartetten met vliegtuigvouchers? ;) Geniet ontzettend van jullie laatste weekjes VS! Ik duim echt voor je dat de sluiting niet al te lang aanhoudt. Jammer als je bepaalde dingen moet missen, maar er staan jullie ongetwijfeld genoeg andere fanatastische gebeurtenissen te wachten. Tot bijna! :) xx